Cara-cara daftar Says.my

Ahai.. baiknya aku. Ni bawah ni aku tulis step by step, cara daftar Says. Siap bagi gambar gajah lagi ni. 

  • Memula sekali, lawati laman web www.says.my
  • Klik di Sign in to Says.my (ada dalam bulatan merah dlm gambar kat bawah ni ha)
  • Pastu satu pop up putih pun muncul... korang pilih New User macam dalam bulatan biru tu ha


  • Pastu isi la petak kosong dalam popup putih yang muncul macam kat bawah. Memula tu pilih username. Aku pilih barutahu sebagai username aku. Korang nak pilih CikSiti pun boleh, AbangAbu pun boleh..
  • Dan isi la petak-petak lain, kemudian klik button submit



  • Pastu isi lagi sedikit maklumat peribadi. Nama penuh, hometown, tarikh lahir, nombor telefon, jantina kemudian tekan submit.


  • Okeh, yang bawah ni agak penting sikit. Pilih bebetul network korang. Kalau budak sekolah, cakap budak sekolah, kalau budak universiti tandakan di campus, kalau dah bekerja tandakan di professional (walaupun korang kerja kerani macam aku.. tanda je professional).
  • Kenapa part ni penting? Sebab.. salah satu cara buat duit dengan Says ialah melalui survey. Survey ni dorang akan hantar kat korang melalui emel. Jadi, survey berkaitan alat tulis dan buku-buku sudah tentulah dihantar kepada budak sekolah, survery berkaitan barang kegunaan dapur dah tentulah dihantar kepada makcik makcik yang female yang bekerja. Kan? Sebab tu maklumat diri ni kita kena isi.

  • Pastu tekan Submit dan bereh la. 
Jap lagi, next post.. aku tulis pulak macam mana nak buat duit dengan Says.my